مدیتیشن برای شروع یک روز خوب و عالی

شروع یک روز پرانرژی و زیبا برای همه ما اهمیت زیادی دارد. قطعا تجربه روزهایی که با حس نه چندان مطلوب از خواب بیدار می‌شوید را دارید! در چنین روزهایی انرژی کافی برای انجام هیچ کاری ندارید. اما برعکس، روزهایی که با خواب آرام، حس مطلوب و انرژی مثبت صبح‌تان را آغاز می‌کنید، سرشار از خلاقیت و شادی و آرامش هستید.

مدیتیشن صبحگاهی یکی از تکنیک‌های قوی برای شروع یک روز خوب است. با مدیتیشن یا مراقبه برای صبح، می‌توانید تمرکزتان را بر وقایع خوب زندگی تنظیم کنید و مطابق با آن، روز خوبی داشته باشید.

مدیتیشن صبحگاهی چیست؟ مزایای انجام منظم مدیتیشن صبحگاهی چیست؟ بهترین فضا برای انجام مدیتیشن صبحگاهی کجاست؟ بهترین مدیتیشن صبحگاهی را از کجا تهیه کنید؟ در ادامه به بررسی پاسخ این پرسش‌ها می‌پردازیم.

پس تا پایان همراه ما باشید!

مدیتیشن صبحگاهی چیست؟

آغاز یک صبح دل‌انگیز و شاد برای همه ما خواستنی است. حتما توصیه‌هایی برای داشتن حال خوب در ابتدای صبح و آغاز روز، با احساسات مثبت را شنیده‌اید.

چک نکردن فضای مجازی در رختخواب و عدم دنبال کردن اخبار منفی، همه از راه‌های ساختن یک صبح آرام است؛ اما استفاده از مدیتیشن یا مراقبه صبحگاهی، پربازده‌ترین تکنیک داشتن یک روز خوب است.

شما با استفاده از مدیتیشن صبحگاهی و تصویرسازی‌های آن، می‌توانید هورمون‌های شادی را از هیپوتالاموس مغزتان دریافت کنید. تاثیر مدیتیشن یا مراقبه برای صبح، توسط محققان زیادی اثبات شده است. شما می‌توانید با چند دقیقه انجام مدیتیشن صبحگاهی، روزتان را بسازید و از داشتن یک روز خوب، لذت ببرید.

مزایای انجام منظم مدیتیشن صبحگاهی چیست؟

در صورتی‌که مطلب مدیتیشن افزایش سیستم ایمنی را خوانده باشید، می‌دانید که مدیتیشن چه قدرت فوق‌العاده‌ای در اثرگذاری بر ذهن و جسم‌تان دارد.

اگر استفاده از مدیتیشن صبحگاهی به عادت روزانه شما تبدیل شود، قطعا از مدیتیشن‌های متنوعی استفاده خواهید کرد.

مدیتیشن آرامش با صدای طبیعت، شما را در محیطی مثل جنگل، ساحل و تپه‌های سبز قرار می‌دهد. بیدار شدن در چنین محیطی به سرعت، مغز شما را به سمت و سوی شادی، آرامش و تعادل می‌برد.

مدیتیشن آرامش ذهن در ابتدای صبح و قبل از شروع کار و زندگی شما، ذهن‌تان را برای گرفتن بهترین تصمیم‌ها و داشتن آرام‌ترین احساسات آماده می‌کند. قطعا دستیابی به چنین احساساتی در روزهای پر استرس کنونی، بهترین موهبتی است که از انجام مرتب مدیتیشن صبحگاهی می‌توانید به‌دست آورید.

تصور کنید اگر همه مردم از مدیتیشن صبحگاهی و آرامش‌بخش استفاده کنند، جهان زیباتری در انتظار ما است!

مزایای مدیتیشن یا مراقبه صبحگاهی به اختصار شامل این موارد است:

  • ایجاد حس آرامش
  • افزایش تعادل ذهن و جسم انسان
  • افزایش قدرت خلاقیت و تصمیم گیری
  • بهبود شرایط روحی-روانی
  • کاهش استرس و اضطراب
  • کاهش فشار خون در بدن
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • افزایش سطح هورمون‌های شادی مثل سروتونین ، دوپامین و اندورفین
  • بهبود روابط اجتماعی و انسانی

بهترین فضا برای انجام مدیتیشن صبحگاهی کجاست؟

قطعا بهترین مکان برای انجام مدیتیشن یا مراقبه برای صبح، جایی است که سکوت، آرامش و تمرکز در آن حفظ شود؛ اما درنظر بگیرید که برای داشتن یک روتین همیشگی، نمی‌توان چنین فضایی را هر روز در اختیار داشت. پس خودتان را در فشار فراهم کردن این فضا قرار ندهید. مهم انجام دادن مدیتیشن یا مراقبه برای صبح است.

شما در صندلی آشپزخانه قبل از خوردن صبحانه، صندلی ماشین قبل از حرکت به سمت  محل کار و دانشگاه، در کف اتاق خواب قبل از شستن دست و صورت و حتی صندلی محل کارتان قبل از شروع کارهای روزانه می‌توانید این مدیتیشن را امتحان کنید و اثرات فوق‌العاده آن را مشاهده کنید.

اگر بتوانید زمان‌تان را تنظیم کنید و روزانه یک مراقبه یا مدیتیشن 10 دقیقه‌ای صبحگاهی داشته باشید، اثرات مثبت آن را در روند زندگی‌تان مشاهده می‌کنید.

توصیه می‌کنم تخت خواب‌تان را به‌عنوان بهترین فضا برای مدیتیشن یا مراقبه برای صبح انتخاب کنید. سعی کنید بعد از انجام حرکات کششی اول صبح، در نقطه‌ای آرامش‌بخش از تخت بنشینید و مدیتیشن صبحگاهی را آغاز کنید.

چگونه مدیتیشن صبحگاهی را تبدیل به عادت کنید؟

قطعا همه ما علاقه‌مندیم تا سبک زندگی سرشار از سلامتی و شادی داشته باشیم؛ برای داشتن چنین زندگی، انجام مدیتیشن صبحگاهی از اهمیت زیادی برخوردار است؛ اما نگرانی از بابت عدم انجام آن به‌طور روزانه، در بسیاری از تازه‌کارها مشاهده می‌شود.

در واقع، شما باید به انجام مدیتیشن صبحگاهی، عادت کنید. این عادت مثل مسواک زدن اول صبح یا ناهار خوردن راس ساعت یک، در وجودتان نهادینه می‌شود و شما می‌توانید یک زندگی ایده‌آل را تجربه کنید.

اگر در خصوص عادت‌ها تحقیق کرده باشید، حتما می‌دانید که هر عمل، حدود 17 الی 200 روز زمان احتیاج دارد تا تبدیل به عادت شود.

شما باید حداقل برای 40 روز هر صبح، با انجام مدیتیشن یا مراقبه صبحگاهی بدن‌تان را به ترشح هورمون‌های شادی و آرامش مدیتیشن عادت دهید.

قطعا با گذشت مدت زمان مشخصی، معجزه این عادت را در زندگی‌تان مشاهده خواهید کرد و به زندگی ایده‌آل‌تان دست پیدا می‌کنید.

جدیت شما برای انجام مدیتیشن صبحگاهی، به زندگی روزمره‌تان نظم و قانون خاصی می‌دهد؛ پس از همین فردا برای داشتن این زندگی رویایی و زیبا، تلاش کنید.

بهترین مدیتیشن صبحگاهی را از کجا تهیه کنید؟

قطعا همین حالا که انگیزه امتحان کردن مدیتیشن صبحگاهی را دارید و تصمیم گرفته‌اید تا از فردا، مدیتیشن صبحگاهی را در روتین کارهای روزمره‌تان قرار دهید، نگران پیدا کردن یک فایل صوتی مناسب برای مدیتیشن یا مراقبه صبحگاهی هستید.

قطعا پیدا کردن مدیتیشن صبحگاهی فارسی که کیفیت خوبی داشته باشد، کمی سخت به‌نظر می‌رسد؛ اما با استفاده از مجموعه پادکست های مدیتیشن فارسی دارما می‌توانید بدون صرف هزینه‌های زیاد برای خریداری مدیتیشن‌های صوتی، به دنیایی از این فایل‌ها دسترسی پیدا کنید و از گوش دادن به آن لذت ببرید.

Morning Meditation - Headspace

11 دی 1399 - 14:00

نظرات کاربران

امتیاز کل

در حال حاضر نظری ثبت نشده است

ثبت نظر

امتیاز شما

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به پادکست دارما می باشد